0

Ubuntuyu Usb Flash Üzerinden Çalıştırmak

Posted by museboi on 15:39 in , ,
9.edit:Usb üzerinden ubuntuyu kaldırdım ,yerine slax yükledim ,şimdilik usb flash'dan ubuntu denemelerime son veriyorum..Slax konusunda yakında bir yazı yazıcam ,tam istediğim gibi bilgisayardan bağımsız çalışan ,yani bir internet kafeye de gittiğinizde de rahatlıkla kullanabilirsiniz.. (tabi bios boot önceliği usb olarak ayarlandıysa )

8.edit:
Usb flash'a kurarken hangi usb girişinden yüklediysem ,açılışta sadece o girişten grub önyüklemesi devreye giriyor ,diğerlerinde hata veriyor..Sebebini anlayamadım..

7.edit:
Kurulum dışında yüklediğim ilk program GShutdown oldu ..



6.edit:
Günün anısına bir de ekran görüntüsü alalım :)

5.edit:
Şimdilik bir sorun yok,tüm ayarlarım ve kayıtlarım saklanmış ve sorunsuz çalışıyor..Bazen pencereler sönükleşiyor , o da sanırım bir yandan güncelleme ,bir yandan firefox ,bir yandan musicbox,yazma hızı yetişemiyor sanırım ..:) Tabi bir de usb flash olmadan grub çalışmıyor ,grub tamiri yaparsanız ,bu sefer de usb'den çalışmaz sanırım,benim için bir sorun yok ama sizin için bu sorun teşkil ederse sizi windows üzerinden ubuntu başlığına alalım..

4.edit:
Usb flasha kurulumu şu şekilde yaptım : cd'den live cd olarak oturumun açılmasını bekledim ,ardından usb'yi takarak bilinen kurulum aşamalarını uyguladım ,cd okuyucum biraz sorunlu olduğu için başka bir program çalıştırmak istemedim ,fotoğraflarla daha ayrıntılı bir şekilde anlatmak isterdim..neden live cd olarak oturum açtım? çünkü normal kurulumla usb flashım gözükür müydü emin olamadım ,açıkçası denemedim ama mount edilmez diye düşündüm..Siz isterseniz diğer yolu da deneyebilirsiniz,amaca giden birden fazla yol vardır sonuçta :)

3.edit:
2.editte bahsettiğim doğruymuş ne yazık ki,çünkü ubuntuyu usb gibi taşınabilir bir yere kaydetmek için normal kurulum yaparken izlediğiniz yolları izleyip ,kurulum partisyonu olarak usb diskinizi seçerek biçimlendirerek kurulum yapmanız gerekiyor..Ancak bu seferde şöyle bir hata yaptım ne yazık ki :) mbr grub önyüklemesini usb flasahın başına kurduğu için diğer sistemlere ulaşımım ancak usb flash takılıysa olabiliyor ,bir nevi anahtar gibi oldu benim için ,aslında bu bir açıdan iyi ,bilgisayarımı benden izinsiz kimse kullanamaz,nezaketen tamam aç dediğim biri için de aa bozulmuş bu gibi bir mazaret üretebilirim ,(ben yanında değilken bilgisayarımın kurcalanmasından nefret ederim..)Şimdilik sorunsuz bir şekilde boot ediliyor ,bakalım yaptığım çeşitli ayarları da saklayacak mı ? Bir sonraki editte görüşürüz..

2.edit :
Sanırım live cd nasıl çalışıyorsa usb flash olayında da durum aynı şekilde ,kurulum yapmamış ama aynen live cd'lerde olduğu gibi açıp kullanabiliyoruz..Özellikle dosya kurtarma vb. durumlarda oldukça faydalı olacağını düşünüyorum..Acaba kaydettiğim herhangi bir dosyayı daha sonra reboot ettiğim görebilir miyim onu denedim ancak reboot sonrası hatayla karşılaştım açılmadı ne yazık ki..

1.edit :(ubuntu üzerinden kurulum) Denemek isterseniz boş bir usb flashı takın(ben 4gb kullanıyorum,sanırım min. 3gb gerekli) ,kurulum cd sini de takın ,sistem>yönetim>usb başlangıç diski oluşturucu..

Ben kurdum ama henüz deneme fırsatım olmadı ,kullandıkça deneyimlerimi paylaşmaya devam edeceğim,sizlerde yorumlarınızla,eleştirilerinizle ,önerilerinizle zenginleştirirseniz sevinirim..

0 Comments

Yorum Gönder

Haftanın Videosu

Copyright © 2009 Özgürlük İçin Linux All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.