0

Çöp kutusuyla başım dertden kurtulmuyor!!

Posted by museboi on 15:23 in , ,
Forum konu takibi


Çöp kutusunu masaüstümden silmiştim ama konsolda trash:/ yoluyla açtığımda konquerer tozuttu biraz,cpu %100 den aşağı inmedi,fan vvvuuuulamaya başladı,bir problem olduğu belliydi haliyle,kayıp url hatası verip duruyordu,çöp kutusundakileri silemedim bir türlü..Neyse forumdaki araştırmalarım neticesinde aşağıdaki şekilde sorunu çözdüm..Bu arada nedendir bilinmez ama sık ziyaret sitelerde önyüz yenilenmesidir gidiyor,yapmayın etmeyin,nedense forumda artık türkçe karakterle arama yapamıyorum çöp diye aratırken cop yazınca ancak istediğim bilgilere ulaşabildim..Moderatörlere bildirilir,mesaj da gönderdim ayrıca..Neyse biz konumuza dönelim..Çözüm aşağıda..

1. Masaüstüne sağ tıklayıp yeni metin dosyası oluştur
2. Bu metin dosyasının adını trash.desktop koy ve masaüstüne kaydet.
3. Oluşan "trash" isimli dosyaya sağ tıklayıp kwrite ile aç
4. İçine şunları yaz:

[Desktop Entry]
Type=Link
URL=trash:/
Encoding=UTF-8
Icon=trashcan_full
EmptyIcon=trashcan_empty
Name=Trash

5. Kaydet
6. Masaüstünde ~ ile biten bir dosya daha göreceksin. Onu çöpe at.
7. "Çöp"ün hayırlı olsun!

Peşimi bırakmıyor bu çöp bir türlü..

Bu arada forumdan gelen son dakika cevabı,çöpü geri getirmeden sorunuma alternatif bir çözüm önerisi henüz denemedim..İşte burda >

Konqueror ile bir dosyayı silince bu dosya /home/vega/.local/share/Trash/files atılır ve
silinen dosya hakkındaki bilgiler /home/vega/.local/share/Trash/info isimli dizindeki küçük dosyalar halinde tutulur.

root kullancısı içinde aynı şekilde
/root/.local/share/Trash/files
/root/.local/share/Trash/info
dizinleri kullanılır. Yani Programlar>Sistem>Daha Fazla Uygulama>Dosya Yöneticisi yetkili kullanıcı yolu ile açılan konqueror penceresi kullanılarak silinen dosyalar /root/.local/share/Trash/files
dizinine gidiyor.


Çöp kutusunu uzun süre boşaltmadıysan tabiki bu dizinler epeyce kabarmıştır. Epeyce kabarmış bir dizinde dosyaları tek tek silmeye çalışıyor ve yine silinen dosyalar ile ilgili bilgileri içeren dosyaları da silmeye çalışıyor. Bu işlemler bilgisayarı yoruyor.
Konsoldan
Kod:
rm -rf /home/kullanıcı adı/.local/share/Trash/files
rm -rf /home/kullanıcı adı/.local/share/Trash/info

 
root kullanıcısının çöp kutusunu boşaltmak için ise konsolda root olarak (su ardından root parolası)
Kod:
rm -rf /root/.local/share/Trash/files
rm -rf /root/.local/share/Trash/info

rm komutunu kullanırken aman dikkat.


vegaya verdiği bilgiler için teşekkür ediyorum,sayesinde root kullanıcısı için ayrı bir çöp kutusu olduğunu da öğrenmiş oldum..

0 Comments

Yorum Gönder

Haftanın Videosu

Copyright © 2009 Özgürlük İçin Linux All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.